Kleer Group AB (tidigare PE Accounting) erbjuder en smart och automatiserad helhetslösning för ekonomi och lön, med fokus på konsulter och SaaS‑bolag med 5 till 500 anställda. Genom sin Finance‑as‑a‑Service‑modell kan företag outsourca sin ekonomifunktion till en fast månadsavgift och ändå behålla full kontroll i realtid.
Företaget grundades formellt 2010–2011 av entreprenören Andreas Granstedt, med visionen att skapa en lösning för automatisk redovisning och lönehantering som kombinerar teknik med rådgivningsexpertis. Till skillnad från traditionella ERP‑lösningar ersätter Kleer ofta flera system – som bokföring, tidsrapportering, fakturering och löner – med en integrerad plattform och ett engagerat ekonomiteam.
Som arbetsplats erbjuder Kleer en dynamisk miljö med kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö, med drygt 200 medarbetare och en kultur präglad av glädje, ansvarstagande och nyfikenhet. Utvecklingsteamet jobbar agilt i tvärfunktionella squads med en modern techstack (Java, Docker, MySQL, automatiserade releaser etc.) och erbjuder en varm och inkluderande kultur för både utvecklare och ekonomer som vill vara med och forma framtidens FaaS‑lösning.